keskiviikko 20. huhtikuuta 2011

no nyt en laita kuvia... oon tässä nyt neljässä viikossa laihtunut peräti 5 kiloa ja vatsasta lähtenyt 14cm oon todella tyytyväinen... tää karppaus tuntuu ihan minun tyyliltä...
mä oon tässä todella nauttinut lapseni seurasta tänäänki pihalla kun oltiin niin oli taas toimintaa täynnä..heti tuli naapurin tytöt lapseni kaveriksi leikkimään... ulkona potkittiin palloa, laskettiin liukumäestä eli nostin tytön mäkeen ja se laski ite alas, maalattu katuliiduilla, pyöräilty ym... eli toimitaa täynnä...
huh huh kaupassa käynti ja kirjastossa, tytöllä vähän turhanki nopeat kädet, koko ajan hamusi jotakin ...
sanavarastokin alkaa pikkuhiljaa kehittymään, huomaan et loppujen lopuks paljon osaa mut ei sano... oota sana on semmoinen joka alkanut tulemaan aika useinki..just tässä olen pohtinut et kun ite oon Kemistä kotosin ja mies Härmästä ja asutaan Kuusamossa et millähän murteella tyttö alkaa sit puhumaan, epäilen et Kemiläisittäin kun on niin paljon mun kans kahestaan...no sitpä sen näkee mut varmaan jotku sanat tarttuu jotka on tyypillisiä.. no en ois ikinä ajatellutkaan et Kemissäkin ois oma murre mut on siellä, sen oon huomannut nyt mieheni kautta...
  tänään lapseni kans ihana keskustelu, sanoin tyttärelleni et voi et sä oot söpö, hän vastasi niin sääkin..
ihana juttu lapsen suusta ... no laitan sitä mukaa tänne lisää kun niitä ilmaantuu..

ja oon huomannut et mikä mua eniten auttaa tässä arjessa jaksamisessa..niin oma rakas lapseni, ja hänen kans hauskan pito... ihana kun sillä on niin tarttuva nauru et itekkin väkisin alkaa naurattamaan...

3 kommenttia:

Saga kirjoitti...

Ihana kirjoitus...Lukiessa jää hyvälle mielelle.

Zzz kirjoitti...

Hieno saavutus tuo kilojen lähtö.

Lapset varmaan oppivat kaikki lähellä käytetyt murteet ja kielet. Meillä on lähisukulaisella kolme lasta, asuvat ulkomailla ja vanhemmat ovat suomenkielinen ja englantilainen. Lapset keskustelevat kolmella kielellä ja ottavat yleensä käyttöön sen kielen, jota heille puhutaan höystettynä kahdella muulla kielellä :)

JaanaElina kirjoitti...

Wau,mikä saavutus kilojen suhteen.Täälläkin koetetaan karpata.

Oikein mukavaa ja leppoisaa pääsiäisen aikaa.